maanantai 10. kesäkuuta 2013

Naisellinen intohimo - Leena Pyylampi

Miten usein sitä naisena unohtaakaan oman naiseutensa. Päivät ovat monesti täynnä puurtamista, siivoamista, velvoitteita, rajoitteita, ruoan laittoa sekä pyykkäämistä ja liian usein unohdamme mitä tarkoittaa olla nainen. Nainen jolla on haluja, himoja ja valtavaa viettelyksen voimaa sisällään. Ainakin itse kun katson peiliin, niin en monestikaan tunne oloani kovinkaan hehkeäksi ja viekottelevaksi Ü

Uskon, että minulle tuotiin nyt vahvasti toisen chakran hoitoa runo- ja lauluesitelmän muodossa. Toinen chakrammehan liittyy seksuaalisuuteemme ja pelkoihimme. Vapaaehtoisjärjestön kesäjuhlassa oli esiintymässä Leena Pyylampi, joka on jyväskyläläinen musiikin ammattilainen ja hän oli tärmännyt Sirpa Hännisen runoihin naiseudesta ja ihastunut niihin niin valtavasti, että oli halunnut säveltää runot laulun muotoon. Hänen esityksensä oli tarina naiseudesta vuorotellen runoilla ja lauluilla, ja miten tuo esitys uhkuikaan naiseutta. Siinä hän istui pianon äärellä kaunis kesämekko päällä, intohimon punaiset korkokengät jalassaan ja lauloi meille naisen haasteista, haaveista ja nautinnoista :) Olin ihan haltioissani koko esityksen ajan!!

Ja se mikä teki esityksestä niin vaikuttavan oli se, että olimme vanhassa hirsirakennuksessa isossa salissa u-muotoon laitetun pöydän äärellä, jossa hän esiintyi huoneen etuallalla. Ensimmäiset kaksi laulua jotka olivat temmoltaan hyvin rauhallisia, kuuntelin täysin silmät kiinni, vain nauttien kokonaan pianon sävelien tunteesta kehossani. Sitten alkoi runot ja laulut muuttuivat vauhdikkaimmiksi ja voi miten nauroimme Ü Yhtäkkiä huomioin " liikettä " pöytämuodostelman sisässä ja mieleeni tuli kuva muutamasta valkoisiin liehumekkoihin pukeutuneesta nuoresta keijusta tai enkelistä, jotka tanssivat musiikin tahtiin keskilattialle, meidän kaikkien edessä. Se oli huikeaa ja mietin vain mielessäni, että tätä olen NIIIIIN kaivannut Ü En tiennyt että olin kaivannut, mutta tämä esitys kokonaisuudessaan toi minulle vahvasti esiin sen ettei meidän naisten tulisi unohtaa meistä uhkuvaa naiseutta, sitä pilkettä silmäkulmasta, sitä tunnetta kun tiedämme olevamme näyttävä ja hurmaava Û Minulla menee vieläkin ihan kylmänväreitä kun ajattelen tuota iltaa, se oli niin voimakas hoito minulle!

Esityksestä innostuneena ostin muutaman levyn häneltä ja ajattelin, että nämä minun on pakko jakaa meidän perheen naisille Ü Aivan ihanaa naisenergiaa! Tässä vielä yksi ihana lause joka löytyi yhdestä hänen säveltämästään runosta:

" Jos ihmiset pitäisivät enemmän toisiaan hyvänä,
olisi paljon vähemmän taivasikävää... "


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti