tiistai 8. tammikuuta 2013

Uusi vuosi, uudet kujeet :)

Hei vaan kaikille ja oikein ihanaa uuden vuoden alkua!

Moni varmasti voi yhtyä siihen miten joulun aikaan ja välipäivinäkin tunnelmat olivat kuin seisahtaneet, jotain oli sisällämme muuttunut, mutta mitään selviä viitteitä ei oltu annettu että millaisen askeleen sitä pitäisi seuraavaksi ottaa. Itselle henkilökohtaisesti tämä oli todella ärsyttävää ja nosti paljon turhautumista pintaan, mutta nyt kun asiaa ajattelee jälkeenpäin niin ihmettelee, että miksei sitä osannut vain nauttia siitä tyhjyyden tunteesta ja olisi antanut mielensä täysin levätä johonkin uuteen ja tulevaan :) Koska sitä uutta on nyt tosiaankin tulossa :)

Tuossa jo joulun alla kertoilin uudesta innostani luonnonmukaisempaan kauneudenhoitoon ja koko loman ajan hiljaiselon jälkeen eilen se sitten yhtäkkiä kolahti. Olin jo hieman joululomilla miettinyt, että pitäisikö minun oikein alkaa pitämään blogia noista kokeiluistani ja eilen sitten yhtäkkiä päätin ensin kokeilla testi-sivua, ihan siis vain millaiselta se voisi näyttää ja hitsi miten minä siitä innostuin! :) Tässä siis linkki nyt noille uusille sivuille Kauneuden Yrttitarha ja vaikka sivuilla ei ole vielä paljoa tekstiä niin lupaan, että sitä tulee varmasti kevään myötä lisää :)


Eilen sitten illalla kun olin saanut tämän uuden blogini valmiiksi, päätin keskustella Urielin kanssa tästä asiasta heilurin välityksellä ja hyvä jos sain heilurin valmisteltua ja asetettua aloilleen kun heiluri jo alkoi vimmatusti pyörimään KYLLÄ merkkiä :) Nauroin ääneen ja kysyin, että oletko sinäkin noin innoissasi ja heiluri vaan jatkoi pyörimistä valtavaa vauhtia :) Se miksi halusin keskustella asiasta oli se, että kun minulla on nuo psykologian opinnot hieman jumissa ja se ajatus lasten pariin kouluttautumisesta on jäänyt nyt vähän tämän uuden innostuksen alle, niin päätin kysyä miten minun kannattaisi toimia. Ensin kysyin, että pitäisikö minun kouluttautua tällä luonnonhoito alueella ja sain vahvan KYLLÄ vastauksen. Sitten kysyin, että pitääkö minun luopua näistä Psykologian opinnoista ja vaihtaa ne tällaiseen luonnonhoitoon viittaavaan koulutukseen ja heiluri heilui vahvasti EI merkkiä. Olin sitten taas hetken hieman ymmälläni ja pyörittelin asiaa päässäni ajatellen, että miten kerkeän keskittymään kumpaankin opintoon yhtäaikaa, kunnes yhtäkkiä mielessäni välähti. Kysyin, että pitäisikö minun opiskella jonkin asteiseksi aromaterapeitiksi ja heiluri alkoi pyörimään vahvasti KYLLÄ merkkiä :) Eli jatkaisin opintojani, mutta erikoistuminen hieman vaihtuisi :) Ja vaikka tämä tuntuu hieman hassulta myöntää itselleen, niin vahvasti uskoen siihen mitä aiemmin uskoin haluavani, auttaa vaikeuksissa olevia lapsia, niin täytyy myöntää ettei minulla ole hirveästi kokemusta lapsista ja olen välillä ihmetellyt sitä polttavan palon puutetta tässä asiassa. Saapi nähdä olisiko se sittenkin tämä uusi innostus joka veisi mennessään. Tässä uudessa suunnassa kuitenkin yhdistyisi se ajatus jota olen jo hetken kaivannut elämääni, yhteys ihmisen hyvinvoinnin, luonnon ja henkimaailman kanssa.

Tämän heilurisession jälkeen olin jo melkein valmista pataa painamaan pääni tyynyyn ja silmät kiinni, mutta heiluri vain käsissäni pyöri itsekseen. Kysyin siltä, että onko sinulla minulle jotain asiaa ja sain vahvan KYLLÄ merkin. Kyselin hetken aiheita mihin se mahtaisi liittyä, mutta lopuksi heiluri heilui sen merkiksi, että minun tulisi vain sulkea silmäni ja hiljentyä. Ja mitä lie valo-olennot operoivat :) Melkoinen valotulva täytti välillä näkökenttäni ja ihollani ja pääni sisällä tuntui kuin siellä olisi paineltu yhtä kohtaa ja siirrety toista kohtaa :) Kuulostaa varmasti hullulle, mutta mitä lie uudelleen järjestelyä minulle tehtiin :) Lopuksi minun täytyi luovuttaa kun ensimmäisen kerran huomasin torkahtavani, kiitin enkeleitä tästä ihanasta ja innoittavasta päivästä ja aloin nukkumaan.

Nyt sitten heti aamusta juoksin koneelleni ja aloin kirjoittamaan tästä uudesta ihanasta innostuksen aiheestani. Käykää vieraisilla jos kerkeääte :) Ihanaa alkuviikkoa kaikille toivottaen!


3 kommenttia:

  1. Hienoa, kertakaikkisen wow. Kävin ensin lukemassa uuden blogisi, joka oli aivan ihastuttavaa tekstiä kuvineen. Sinun kirjoituksia olen lukenut jo kauemminkin eri yhteyksissä ja ihmettelin uutta "ilmettä", sitä rauhaa ja jotain niin harmonista tunnetta - kun luin sitten tämän juttusi niin ymmärrän täysin mistä se kumpusi. Olet saanut uutta voimaa, ihanaa.
    Onnea uudelle blogillesi, sinä onnistut yhdistämään nämä kaksi sinulle niin rakasta asiaa ihan varmasti, tunnen sen.
    Halauksin Maisa

    VastaaPoista
  2. Vielä asiaa, laita sivupalkkiin linkki kauneudenblogillesi, jotta sinne pääsee helposti tästäkin blogista. Nyt en meinannut huononäköisenä löytää linkkiä, no löytyihän se sieltä, on niin vaalea vain.
    Ihanaa päivää ystäväin!

    VastaaPoista
  3. Kiitos Maisa ihanista kommenteistasi. Nyt todellakin tuntuu, että jotain uutta ja ihanaa on löytynyt :) Tuolla uudessa blogissa pystyn hyödyntämään ehkä myös kirjoitustaitojani pienien kuvatekstien myötä kuten pääkuvien alla luki. Olen ihan innoissani :)En malta odottaa kevättä ja kesää, että pääsen tutkimaan luontoa lähemmin :)

    VastaaPoista